الأربعاء، 14 نوفمبر 2012





سـ أعود من حبك ..
مهزوم ..  مبتور للقلب ..
وسـ ألعن من بعدك ..
كل ( أقاصيصي ف الحب ) ..
وأحاول أن أبدو من بعدك ..
" صلب " .. !
وسـ أعلن كذبا ً من بعدك ..
أنى لا اهزم في حرب .. !

وسـ اضحك ضحكا ً مجنونا ً ..
وكأني منتصرا ً حقا ً ..
وأصدق أني من ربح الحرب ..
لكني من داخل ذاتي ..

حتما ً أشكوك إلي الرب .. !


 ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ



واشتاق لمكالمه ع سريري ..
واسرح لو تحكي ف تفاصيلي ..

واستغرب من وصفك ليا .. 

وكأنك بتشوفي بــ عيني !.. 

 ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


بحب استايلك العالي ..
وبحب موبايلك الغالي ..
وهـ احب الفقر لو فيكي ..
دا كل ما فيكي يحلالي .. !

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


قالت ســ أمضى واتركك ..
فــ فتيات الليل سـ تكفيك ..
فـ اخبرهم عني وعن حبي ..
وعن ليلي وانا أسترضيك ..
اخبرهم واقسوا بعبرات ..
واذبحني الآف المرات ..
فـ ألفت منك الطعنات ..

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


آميرتي .. هل لك ان تحبي رجل ُ مثلي ..

يعيش في القرن الواحد والعشرين ..

ويحبك حب قد مضى عليه مئات السنين ..

 فيراك ِ بدويه في صحراء ... حين  ..

وحين يراك ِ ملكه بعرشك تحيطين ..

منفصلا ً بعشقه عن عالمه سنين وسنين ..

فهل بعد ذلك بحبه " تقبلين " .. ؟؟


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


الم يان اوانك .. !

ألم يان اوانك يا انا .. !
ام انك يا انا ..
 ستظل كما انا ..
أتستقيم يوما ً .. 
أم ستظل في الدنا ..
فقد جاء رمضان .. 
وأيقنت ان الشيطان هو انا .. !
فلا زلت في المعاصي ..
 ولا شيطان سواي انا ..
تحاصرني الذنوب .. 
وقد اوشكت علي الفنا ..
الم تخجل مني بعد .. يا انا .. ؟
فوالله برغم حبي لك .. اكرهك يا انا .. !

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ




عفه يوسف ..
يا ويحنا .. وويح شبابنا ..

فتلك زليخات .. أمامنا ..

ولكن .. أين عفه يوسف بيننا ..

فسار الفحش فينا .. كأنما ..

اليهود .. للعرب إخواننا ..

وتبدلت .. وتغيرت أحوالنا ..

ونسينا .. وتناسينا أخلاقنا ..

وأصبحت العاهرات .. هن اهدافنا ..

ولو كان الحبيب .. بيننا ..

ما وسعه إلا .. بالحجاره رجمنا ..

بعدما صارت أهواءنا .. إلهنا ..


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ



دعتني الي مائده طعامها ..

دعتني الي مائده طعامها ..

وهــا انا ذهبت ُ لها .. 

ااكل من امامي جزء ..

وجزء من امامها ..

أحتسي شربه ماء .. 
وانا اراقب حسنها ..

كم كنت أعشقها ..
وهي ملتفة في رداءها ..

الذي يظهر كل بهائها ..
لا عذرا تماديت بخيالي .. معها ...

فقدمي لم تزورها .. هو عقلي فقط ..
ذهب عندها .. ومن ثم عاد ليخبرني بوصفها ..


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ




إلى ليث شامخا ً ..


بالأمس كنت رافضا ً شامخا ً ..
لما تريد اليوم لعب دور العاشق ً ..
اشتقت للحب الذي فقدته .. !
أم افتقدت اليوم شيء أضعته ..
بالأمس لما رأيتها كتبت عن ألماضي ..
سكت ..! وابتعدت .. !
لما من جديد اليوم ضعفت.. واقتربت ..!
يا هذا لما ملكتها .. فخسرتها .. !
لو كنت للحد التزمت ..لـ كنت ربحتها ..
فالأنثى لا تعشق ضعيفا ً خائبا ً ..
لا ترضى "بهره " ان تكون حبيبها ..
أين الزئير يا ليث الغابات ..
أين الذي أذاب قلوب العاشقات ..
أعجزت بـ أن تكون بيتا ًساخرا ً ..
من قصائد شعرك الزائفات .. !
فـ والله إن لم تعد ليثا ً شامخا ً ..
لـ احتقرنك في كل الكتابات .. !

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


إلي وغد

قالت يا وغد ..
لما دنست صداقتنا بـ قبلتك ..
أتلك هي طريقتك ..
تصيد بها فريستك ..
وتستغل فرصتك .. ؟
لما يا صديقي خسرتني ..
وبدفيء حضنك .. أغويتني ..
وبلظى شفتيك .. أحرقتني
فها أنت الآن ملكتني ..
بعدما من صديقه بدلتني ..
وبحبي إليك أسرتني ..
فسرت ُ أسيره قبلتك ..
تلك التي بها .. سرقتني ..!

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ

ابقي قوليله بعشقك ..

وابقي قوليله بعشقك ..
وابقي احلفيله ميت يمين ..
وابقي اقسميله علي الولاء ..

وابقي اكدبي زى ما كنتي بتكدبي عليا تمام ..
وهو أكيد هيصدقك .. زى ما صدقتك زمان ..
بس أكيد هيجي يوم ويكرهك .. زى ما كرهتك اوام ..
ويوميها روحي لغيرو بردو واقسميله ميت يمين ..
وقوليله انت حبي .. واول حب من سنين ..

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


عجبي علي بنت بـ عبايه ..

عجبي علي بنت بعبايه .. 
جسمها ملفوف ..
تمشي تلاقي العين ..
 عليها ألوف ..
تبص للشب ..
 تلاقي لونه مخطوف ..
علي ايه يا شب ..
 منك ليه ملهوف ..؟

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ



انتي حاجه كبيره عندي .. ا
انتي اصلا ً شىء محال .. 
انتي صوره جوه قلبي .. 
انتي آيه مـ الجمال ..!
انتي بوسه من الشفايف ..
انتي ضحكه ع الخدود ..
انتي ورده جوه قلبي ..
انتي وصف مالوش حدود ..!

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


صغيـرتي..!

صغيرتي لا تحدثيني عن الحب ..
فـ انت لازلت ِصغيره ..
فالحب مارد طووويل ..
وانتي جواره قصيره !..

عيشي عمرك .. ثم عمر بعد عمرك ..
ثم عودي حدثيني عن تجاربك ..!

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


ليه الشجن فـ عنيكي ساكن ..
ليه الضي  مالوش مكان ..
ليه تكوني انتي حزينه ..
وليه يكون قلبك جبان ..

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


قالوا عني أتغر ..

أمدح في نفسي .. يقولوا عني أتغر ..
أعيب في نفسي يقولوا كلك شر ..
حاولت أرضي الكل .. والكل عابوني ..
حاولت اصاحبهم .. لقتهم عادوني .. !!
ليه العداوه بس .. طالب تحبوني..
قالولي ارجع بس .. ورجعوا ظلموني .. 


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ



فارد جناحي في السما ..


انا اللي فارد جناحي في السما وطاير ..
ماليش جناح .. لكن خيالي مالوش قيود ..
تلاقيني طاير .. من غير حدود ..
لا عمري أاقع .. ولا يوم تعطلني سدود ..
ولا عمري اخاف من عدو .. أو عين حسود ..
تملي طاير .. ويا خيالي .. و وقت ما أحب ..
أعود بــ أعود

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ




مالقتش فيكي شىء صعب 
مالقتش فيكي شىء صعب ..
علشان اكون شاري ..
لو كنتي يوم محترمه .. 
كنتي بقيتي حلالــي ..
وكنت هبقي عليكي ..
لو حتي مهرك غالي ..
وازاي اكون شاري ..
واغلي ما فيكي رخيص ..

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ




اتصلت بي اخرى

أتصلت بي .. اخرى أمس ..
وارادت أن أعيد وصالها ..
ولكــني .. أخطأت في أسمها ..
وذكرت .. أسمـكـ عندهــا ..
فـ أيقنت أني الان لغـيرهــا ..
فتبدلت .. نبره صوتهـا ..
وقالت .. هنيئا لك حبها ..


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ




طويت إحدي صفحاتـي

لقد طويت .. صفحه من صفحاتي ..
بعدما كتبت فيها .. أجمل الكلماتي ..
شكرا ً.. يا من كنت ِ يوما ً ضمن ملهماتي ..
لا تحسبيـــن ببعدكــ ِ.. وقفـت حياتـــي ..
مخطئه أنتي .. فـ إسألـي عني الاخرياتــي ..
فما انتي لـي .. إلا معـرفــه ايـــام ..
إن تحصى ..لا تتخطي إصبع الايادي .. 

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


دمك خفيف اوووي عارف ..
لكن ده عمره ماكان دافع ..
اني اكون باقي عليكي ..
لما اشوفك غلطانه ..
او اني اعمل مش شايف ..


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ



بعض الفتيات كالطيور

بعض الفتيات كالطيور في حبها ..
تراها فـ تستأنس بها ..
وتفرح بقربها .. وتود الموت بجوارها ..
وبعد أن يتعلق قلبك بها ..
تراها تطير امام عينيك .. وانت تنظر لها ..
فــويلك .. ان عشقت مثلها ..
فتتركك .. ثم تذهب لمكان اخر ..
مع شخص اخر ..
اما انت فعليك انت تتحمل سوء أختيارك ..
ولا تنسى ان البدايه .. كانت قرارك ..


ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ





يلــــﮯ داخلـﮧ قلبـ♥ــﮯ



يلي داخله قلبي ..

ااقطعيلك تذكره ذهاب .. و إيــاب ..

كل اللي سبقوكـــي .. خرجوا ..

ومحدش جوه .. غــــــاب ..



ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


ثوري .. أغضبي كما تشائي ..
لكن احذري ان تجرحي كبريائي .. !
فان كنتي لي شىء ..
فكرامتي .. اشيائي .. !

ღ҉§ღ ♥ إســـلامـےسامــيے ♥ ღ§҉ღ


هناك تعليقان (2) :

  1. جامدة يا إسلام أوي أوي... تابع

    ردحذف
  2. ربنا يخليكي يا جهاد .. مستني دايما رايك وتلميحاتك المتميزه .. شكرا ليكي

    ردحذف